Fågel!

När jag tidigare ikväll just hade hämtat några kvistar så såg jag nåt som rörde sej inne i busken. Jag gick närmare och ser att det är en fågel som har ryggen mot mej. En trast. Fågeln flaxar till med vingarna och blir sen still. Det ser så konstigt ut, jag går närmare. Då ser jag att den stackars lilla fågeln har fastnat som i en klyka med halsen. Och den bara hängde där, helt fast. Försiktigt närmade jag mej fågeln och lyfte upp den från den hemska strypningen. Jag hörde hur den drog efter andan när den kom lös. Huga... Jag som är djurvän av stora mått visste inte vad jag skulle göra. Pratade lugnt och bad till någon att fågeln skulle kunna återhämta sin lilla kropp. Hjärtat slog så fort och den öppnade ögonen och lyfte upp huvudet nån gång. Tänkte lägga den i busken så den skulle få lugn och ro, men då minsann hade jag katter runt mej som genast tyckte de skulle vara runt mej.. La fågeln på vårat fågelbord så den fick vara ifred. Och jaaa, lycklig blev jag när jag en liten stund senare tittar dit och fågeln har flugit sin kos! Det enda som den lämnat var en liten skit ;) Dagens goda gärning var därmed avklarad! Visst ja, räddade ju en kuse från att drunkna i vattentunnan förut oxå.. :) Sussa sött!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0