29/5: :)

Meeen.. jag hade skrivit långt inlägg och sen ska jag lägga in det, då finns endast bilderna kvar...skrot.

Försöker väl igen då.

Fått massage idag på jobbet vilket var både behövligt och väldigt ont/skönt. Hade nog behövt på benen med med nixpix det blev det inte. Fy va ont..

Det är svinkallt ute och vi hade frost här tidigt i morse. Huga. Sitter och tänker på helgen och längtar tillbaka till allt. Vädret, passet, folket ja allt. Jättetrevligt var det.

Kommer på mej själv med att tänka på vissa citat vi hörde. Blossom var väldigt intressant att lyssna på och hon berättade om allt från att tränga in stackars fötterna med storlek 40 i skor med storlek 37... galet, men sant. Sen om känslan av utanförskap i och med att hon var väldigt ensam om att vara svart och lång och ha afro-hår. Inte många då som var mörkhyade i Sverige. Nu kan det ju inte finnas nån som ens höjer på ögonbrynet, tack o lov!

Sen även att hon kommit på att hon är perfekt! Yes! Härligt va? Och vet du vad, det är du med. Och jag. Och vi alla. På våra egna sätt. Sen har vi och kan vi själva välja att göra vad vi vill med oss själva. Så är det ju faktiskt. Även om vi tycker vi är fula, för långa, för smala eller vad det nu är, så är vi ju unika var och en, och kan faktiskt välja en hel del hur vi vill vara, både på utsidan och insidan.

=)

Hon berättade om en mening som förändrat mycket. Om nån ställs inför något främmande, lite skrämmande så ställs oftast frågan: hur känns det eller hur tänker du då?

Svaret blir ju oftast då: det känns jättejobbigt, jag klarar det aldrig.

Men om man istället frågar: hur tänker du tänka då?

Då måste man ju genast svara på ett helt annat sätt: jag tänker fixa det. Det kommer gå bra. Jag tänker göra så gott jag kan.

Allt blir genast mera positivt. Tycker det är så häftigt med att man kan påverka så mycket bara genom tex att ställa en lite annan fråga till någon.

Jag saknat dansen oxå. Burlesque-chair passet var såå himla skoj! Det hade vi med fantastiska ledaren Åsa Eriksson. Blir sugen att gå en utbildning och köra igång något. Älskar ju dans! Fitness var där och fotade och jag hamnade på bild på webben. Skoj!

www.fitness-magazine.com Där kan ni läsa om helgens alla bravader.

Längtar tillbaka till Zumban oxå. Vilken fart han hade, och vilken rolig koreografi. Jag hade ett leende på läpparna precis hela passet. Det är härligt de! Han hette Jorge Mix. (Tusen Tack till dej igen för att du skickade filmsnutten på mej till mej! )

Nu tänker jag lägga mej o läsa klart Gynnings bok som är så bra. Blir skönt att lägga sej i bra tid när det är tidiga mornar.

Och hur tänker jag tänka inför morronen då? Jo, hurra för en ny dag som jag har till mitt förfogande. :-) Jobba och sen hem och plantera hallonbuskar som vi fått av en snäll kollega. Tack tack Katarina!

Här kommer lite bilder.

Det är Åsa, jag i mitten, hela härliga Moove-gänget, god mat och tipp topp-vädret. Och tänk att vissa knatade ända längst upp dit på toppen, och ännu längre faktiskt. Galet. Och vissa var tillika höjdrädda. Säger som B: då är man värd en medalj, när man klarat av den strapatsen :)

Härlig helg!

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0