13/9-12: mys

När klockan ringde var min första tanke: är det måndagmorron..?
Helt väck med andra ord ;)

Blev masserad av min kära igår. Gjorde ONT. Men just nu-ingen huvudvärk. Hoppas det håller i sej nu.
Avskyr när kroppen gör att jag känner mej seg eller får ont så jag inte kan/väljer att inte göra roliga saker. Skrot.

Problemet med min skuldra, eller ja, nacken och mellan skulderbladen fick jag när jag sommarjobbade på Kungsfoto, som det hette då.

Man satt och jobbade väldigt enformigt och då jobbar jag iaf lätt upp en snabb fart. Det blir ju en himla nötning. Inte bra. Minns hur det kunde bränna i nacken. Kroppen sa ifrån, och jag jobbade på.

Rotation på arbetsuppgifter, det är bra det. Jag med fler försökte få igång det då. Men det fanns motsträviga personer som inte kände av nåt i sina kroppar, och då tyckte de att det var onödigt med rotation... Bakåtsträvare.. Stenåldern... Ja, känns lite så när man tänker på det nu. :)

Vi fick till det till slut iaf, himla bra. Och det tyckte nog alla.

Sen brukar massörer och naprapater fråga mej om jag fått whiplash nån gång. Eller på annat sätt slagit mej.
Inte vad jag vet svarar jag då. Visst har jag ramlat i slalombackar, vurpat med cykeln... men inte gjort mej illa så. Tror jag.

Ja ja.. Träning och massage är bra de!

Haha...kommer ihåg en liten kurs jag var på på den tiden jag jobbade på Kungsfoto. Det var ang rörelseteknik och arbetsskador.

-om ni står framåtböjd när ni borstar tänderna, så kan det göra att ni får problem med nacke/rygg....

Det skulle så klart INTE kunna vara arbetsrelaterat om man fick ont. Näedå, skyll inte på jobbet. Stå rakt de få minuterna på dan du borstar tänderna så ska du se att besvären försvinner.
Skrattretande.

Myste gott i soffan med fina Humlan efter massagen.
Tjing på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0