22/9-12: höst

Kolsvart när jag tittar ut genom fönstret. Och blåsigt o kallt. Höst med andra ord.

Har varit till farbror doktorn, som verkligen inte var nån farbror, om man med det menar nån gammal man. Nä, en yngre variant, en duktig doktor var han. En sån som ger förtroende och som verkar intresserad.

Efter massa olika tester så visste han lika lite som optikern gjorde ang mina ögon-symtom. Han skulle dela sina funderingar och frågor med högre uppsatt läkare.

Sånt gillas! Kan man inte så ska man fråga andra. Inte bara-gå hem och vila..

Har planterat lite 'höst' i krukorna oxå. Fint de! Inte slängt allt gammalt somrigt ännu, blir så mycket. Tror jag måste dra igång eldningstunnan och bränna en del.

Härligt är att tomaterna börjar mogna på sej. Och även paprikorna börjar gulna. Skoj med växthus tycker jag.

Tänkte hitta på nåt idag..men har suttit och läst, bitit naglar...blÄk. Tittat på massor av dansklipp på youtube. Så less att det inte finns dans här. VILL hålla på med det!

Fastnade för ett klipp om Patrick Swayze oxå. Fantastisk dansare/skådespelare som fick lämna detta jordeliv allt för snabbt. Älskar filmen Dirty Dancing. Undrar just hur många gånger jag sett den.. :)

Myste med Em igår kväll. Hon fixade frukt och smält choklad som vi doppade. Mums!

Mycket grönt blir det!

 

Dirty Dancing! Tänk att få ha haft hennes roll här...

 

Kissemissarna vill vara med :)

Nu ut i mörkret en sväng, svejs på er! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0