28/4-13: källan

Em och Je har tränat massor idag och ja man vill ju inte ligga på latsidan själv då :)

Kvällspromenaden fick bli extra lång med vovven. Han var lycklig och U o jag oxå nöjda. Vi var ute nästan två timmar.

Vi skulle ta elljusspåret men det blev det plus över ängar och in en sväng till Trefaldighetskällan. Jag hade aldrig varit dit innan men U och Alfons har varit där tidigare.

Det är en källa med vatten som anses ha en läkande effekt. Jag smakade inte. Kan tala om att det stank skit där. Ruttna ägg typ. Huga.. Det bubblar upp svavel från botten och vattnet håller ständigt 4graders temperatur.

Bättre att dricka vattnet som rinner i ån tycker jag. Det fick vovven göra, med hjälp från U :)
(väldigt bra plats att fota på oxå, om man slipper björnar ) ;-)

Imorrn har jag semester. Underbart!
Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0