9/4-13: kryp

Gillar att fota små kryp. Allt från spindlar till flugor o skalbaggar. Man hittar mej mer än en gång krypandes på alla fyra med kameran i högsta hugg ute i gräset på sommaren. Eller i växthuset, eller på trädäcken eller... Ja ni förstår.
 
Gillar när jag kan fota dem så nära, så man verkligen ser hur de ser ut. Alla små klor eller små hårstrån.
En favoritbild jag har är på en humla.
 
Men här visar jag en bild på en väldigt vacker gräshoppa. Den är ungefär 1 dm lång och den satt snällt på en bänk i Italien. Det var sent på natten och vi hade suttit länge till bords med en massa goda rätter och dryck. Jag hade gärna stannat upp en lång stund och kommit den närmare vid fotningen men ja, håll tillgodo :)
 
 
Vacker va?!
Tänk om den hade hoppat på mej... undrar just hur bilden hade sett ut då ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0