19/8-13: Nu..

..sitter jag o jobbar för fullt. Min första dag efter lång härlig semester. Känns...jomen det går, eller jag får svara på det när dagen är gjord. :)
Finimangs med tidsinställda inlägg.
 
Tankar när jag skriver detta... Tänk vad många människor säger saker, bara för att det ska låta bra. Jag menar till exempel uttalanden som jag skulle aldrig...eller jag tänker alltid på och säger aldrig si eller så...
Sen VET man ju att just sånt händer o sker, ofta, från just den personen som uttryckte sej.
Men, åter igen... vet man inte bakgrunden hos personen så tror man ju på det den säger, och det låter ju då bra.
Fy sjutton... jag skulle kunna skriva en hel del. Och är övertygad om att många känner så oxå om människor i sin närhet.
 
Men istället kanske jag ska säga... Jag skulle aldrig prata skit om någon, aldrig säga något ont ord om nån, för sånt gör man ju inte. Och jag säger alltid till alla i min närhet att man ska vara snäll o god heeeela tiden och jag gör aaaaldriiiiig nåt fel. Jag är så himla bra!
Japp, läs igen och se vad himla bra jag är! Eller hur?!
 
Nä, jag tror nog, eller jag vet, att alla är av samma skrot o korn. Alla kan vi vara dumma och säga saker vi kan stå för eller ångra sen. Vi är bara människor. Ibland orkar man inte. Ibland brister det. 
Men..vi kan alla försöka vara bra. Utan att måsta försöka tala om att vi är det hela tiden, överbevisa på nåt sätt.
 
Massa pladder, eller hur ;)
Tjing på er! Hoppas ni njuter av dagen!
 
 

Kommentarer
Postat av: e m m a

fin blogg!

2013-08-19 @ 16:25:46
URL: http://emmasblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0