4/1-13: Fyra

Fyra dagar in på det nya året. Hur känns det? Har du hållit alla löften du gav för just fyra dar sen?

Jag gav inga. Men har en egen tanke, eller två, som jag vill kunna hålla i :-)

Frös nästan hela dan igår på jobbet. Somnade gott under filten efter middagen. Sömn är bra de! Hoppas förkylningskänslan bara flyr sin kos nu snabbt.

Julen då?! Jag har lite svårt att förstå att så många pratar gott om julen. Allt mys med ljus, tomtar och pynt. Sen precis dan efter nyår då blir det nån slags panik att så snabbt som möjligt få bort allt. Varför då?

Det pratas om vår??? Och ljusa gardiner, tulpaner och vårkänslor.
Hallå-det är januari nu. Det är inte en vårmånad de inte.

Klart jag oxå längtar efter just vår, men det dröjer ju ett tag än. Jag vill njuta lite till iaf av mysbelysning och röda dukar till morronfikat. Ja, en vecka till åtminstone.

Idag ska vi ha middag hemma. Har god lust att fara hem nu och 'vila mej i form' :-) Lite sugen på kanelpaj oxå. Blir nog en sån ikväll, mums!

Vill säga stort Tack till fina Robin & Helena med familj för vår vistelse med er över nyår. Så trevligt! Kraam på er!

Och titta vilken smaskig meny vi fick! Inte dumt de inte!

Trevlig dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0