16/7-13: middag

Mäh..imorse trodde jag det var onsdag. Åsså var det inte det.

Jag drömde om ett av mina gamla jobb inatt. Fuji color. Hette Kungsfoto innan.
Jag drömde om när jag jobbade på svart/vit-manuella. Där trivdes jag, trots att det var i mörker man jobbade.

Det som var skoj var att man skapade själv. Det var jag som fick se till att bilderna blev så fina som de bara kunde. Jobbade både i bad och blaskade på och i framkallningsmaskin.

Det var väldigt skoj att få in gamla svartvita kort där det knappt syntes nåt, och sen göra nya negativ och skapa nytt kort med allt tydligt på bilden.
Trolleri!

Tänk om man kunde få hoppa tillbaka i tiden och vara där en dag...!

Mysmiddg blev det här idag. Bara U och jag hemma. Kidsen jobbar. Så himla glada är vi att Je är klar med sitt taxikort så han kan jobba för fullt! Toppen!
Håller en extra hård tumme för Em nu oxå! :)

Middagen blev iaf skinka, mozzarella, tomat o lök och ost o kex. Inte dumt va?! Och lättöl och ett glas rött.
Semesterkänsla :) Gillas!

Nu vill vovve ut och busa, U ut och få hjälp att bestämma hur många stolpar vi behöver runt poolen...så det är bäst jag pallrar mej ut jag med.

Sen måste jag ju in å städa sovrummet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0