24/6-13: träning

Träning på hundnivå utfördes igår i skogen. Bland mygg... Men det gick bra ändå. Kunde varit värre.

Först fick vi se uppletande av Hero som verkligen kan sin sak. Kul!
Sen var det ulltussens tur att testa :)

Vi hade vallat av en ruta och sen skulle han se när jag sprang ut med en leksak som jag la ut.

Han hade lite funderingar på vad sjutton vi ville att han skulle göra där ute i skogen :) Men det löste sej!

Och sen gjorde vi en sökövning. Han fick se när jag sprang ut och sen vändes han bort. Jag sprang en bit till och la mej ner i riset och gömde mej.
Alfons kom i en himla fart och hittade mej utan problem. Tog en leksak och sprang tillbaka till U och 'talade om att han hittat mej' :)

Känns så himla länge sen jag höll på med sånt här. Och det är det oxå.
Men jag har tävlat i apellspår och lydnad när jag var ung.
Vunnit ungdoms-sm till och med!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0