15/5-13: diagnos

Ligger i sängen. Ont över ena ögat. Så där som jag brukar få ibland.

Fibromyalgi. Hört talas om det?
Jag får ibland ont på kroppen, ungefär som min handflatas storlek på området. Det är inte i musklerna eller lederna. Det sitter i/på huden.

Har ingen aning om det är fibro. Läst om det om en del stämmer in väldigt bra och annat inte alls.

Jag kan aldrig i förväg veta att det ska börja. Inte heller har jag märkt nåt mer eller mindre sommar / vinter. Önskar så jag visste hur detta kan lindras.

Om jag tex får 'området' på min arm, då vill jag sitta och hålla ut tröjan så den inte nuddar området. Och ryser jag så gör det ont av att hårstråna reser sej.
Och ingenting syns på huden under tiden.

Det kan komma precis vart som helst på kroppen. Och sitta i från ett par timmar till över hela dagen. (tror inte det brukar vara längre åt gången)

Väldigt obekvämt iaf. Känns ju lite löjligt då det inte syns nåt. Men känns gör det.
Nu sitter det kring mitt ena öga, ner över halva näsan och ut mot kinden. Lite som en halvdomnad känsla fast ändå inte.

Skitjobbigt med ögat. Man måste ju blinka och man rör ju det typ hela tiden. Även små rörelser är skrot.
Ont!!

Vad tror du att det kan vara?
Känt nåt liknande?

Jag hoppas det är borta i morgon när jag vaknar. För den här gången.

Nattinatt!


Kommentarer
Postat av: Pillan

Nej men vad konstigt...?? Aldrig hört om något liknande. Märkligt att det "flyttar på sig"

Kram P

Svar: Ja, knepigt är det :/
Malin Edlund

2013-05-16 @ 11:02:10
URL: http://hemmahospillan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0