21/11-13: Throwback..

Åter igen torsdag, och en tillbakablick från förr kommer här.
Detta inlägger skrevs den 30 augusti 2010:
 
 

30/8: Liten blir stor, så är det bara liksom.

Meeen... åh.. vilken grej! Jag är såå glaaad

Men det finns en liten sak som gör att allt detta känns jobbigt just nu. En eller kanske två saker egentligen. Nä, tre. Ja tre är det. Hm.. 

Kanske ska lista dem:
1: jag måste hålla tyst
2: får inte skriva eller ringa.
3: har inte ätit soppor...

Hm.. känner precis att det finns en sak till: allajglkjadglkjaslgj.. kan inte skriva det på annat sätt. 
Ja så kan det va. Meen.. det ska nog bli bra ändå! fniss fniss fniss...

 

Annars då? 
Jo det gör lite ont i mamma-hjärtat mitt nu. Igår var vi till stan med Em och Ta för att de skulle flytta in i egen lägenhet i Sundsvall. Jag är jätteglad för deras skull och tycker verkligen att detta ska bli lärorikt och spännande för dem. Men.. 

Samtidigt så gör det ont. Jag och lillan har en väldigt nära kontakt och att inte få säga god morgon och krama god natt, det är för mej väldigt jobbigt. Vissa tycker säkert att jag bara är löjlig. Men jag vet att många med mej känner och har känt likadant. Men nu är det så här: liten blir stor. Thats it liksom. 

Men att gå in i rummet, som är tomt.. komma hem och hon inte är hemma.. ja, suck

De har fått tag i en jättefin lägenhet iaf. Och möblerat och klart är det oxå. Vi fick fara iväg och inhandla diverse prylar igår iaf. Och ja, pengarna går. (hoppas bara vi kan dela på detta nu, vi föräldrar) Vissa saker måste de ju bara ha. Det var en mysig stämning igår kväll när vi lämnade dem iaf. :) 

De hade då fått nycklar, kollat tvättstugan (insett att man måste boka tid oxå) plockat in kläderna i jättefina stora garderoben! Vi köpte såna "måste" saker som tvättmedel, toa-prylar.. sånt som annars bara finns. Tror nog de kände att det var mer än de väntat ändå. Men ja det är ju så det är, men lär sej eftersom. Spegel, bord och en del basvaror till maten blev det oxå. 

Är så glad att de bor tillsammans. Lite lättare med det mesta då. (längtar inte tills de bli osams första gången..) Hoppas de tar upp saker med varann snabbt, och är tolerant. ;)

Håller en tumme att E kan hitta en extrajobb oxå. Vore ju toppen med mera pengar. Lägger ut lite krokar här och där. (även om skolan måste komma i första hand givetvis)

Mysigt va?! En del av vardagsrummet. 



E sover där inne, i en med skärmvägg avdelad hörna. T har sovrummet. De får väl bytas av sen. Jättefint är det verkligen!

I morse skjutsade jag ner Na till Torpshammar. När jag släppt av henne så fortsatte jag färden till stan och min frissa Petra. Nu var det dags att få bort min hemska utväxt igen. Och ja, nöjd och glad blev jag! Frida kan hon! :) Kan varmt rekomendera Perssons

Sen blev det en lunch på "donken" med Em och Ta! Himla kul och BRA att jag kunde träffa dem där och då! ;)
Det hade gått bra på morronen för dem iaf, med bussen. Och har pratat med E förut här och de hade ätit och hade det gott. (haha.. känner mej som min egen mamma nu: har du ätit då? den ständiga frågan ) 

Så mycket jag skulle vilja skriva av mej om. Saker jag hör på radion, valet, rasism och massa mera.. men näpp. Bara en sak som snurrar i huvudet. =)

Nu ska jag gå och tvätta lite. Himla skönt ändå med hus. Kunna fixa sånt precis när man vill på dygnet. 



Bye bye! Fångarna på fortet nu...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0