1/9-13: höst?

Nu är september här. Är det höst då?
Lite svårt att svara på. Vi vet ju att det kan bli jättefint o varmt väder länge än. Och då är man ju snabb att säga sommar.

Lika svårt är det att säga när någon är i viss ålder. Jag menar.. hur länge är man barn? Vid vilken ålder blir man vuxen eller gammal?
Beror oftast på vem man frågar ;)

Blir knas i tidningarna ibland oxå tycker jag när de ena gången skriver.. 'den 18-årige mannen..' Vart nånstans är en 18-åring man? Inte i mina ögon iaf.
Och i nästa stund skriver de..'den 17-årige pojken...'
Blir lite hur som helst.

Och svårt är det ju. En ung människa kan ju vara på samma nivå som en gammal i många avseenden.
Och hur länge var man ung nu då...och när blev man gammal...
:-)

Igår var det 'lysnatta här. Det regnade så vi gick bara ut en kort sväng. Men väldigt fint är det bid vattnet då. Mysigt! Sen hade vi tänkt bada men regnet som sagt.. Kanske ikväll då!

Vi käkade kräftor på kvällskvisten. Typ det bästa jag vet. Mums!
Stora fina och vääääldigt goda!



Nu ska jag och mina väldigt trötta armar träna lite dans här. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0