25/8-14: kräftfiske

I fredags var det dags för kräftfiske här för oss. Det var ju inte igår man var med om det direkt.
 
Våra flodkräftor försvann ju för massa år sedan vilket inte gillades. Nu har vi tack o lov människor som kämpat för att vi ska kunna få ta del av dessa läckerheter igen. Glad är jag för det! 
 
Så mysigt! När jag kom på plats var U o Ti ute i båten o checkade burar. Alfons var oxå med :)
De andra på plats satt inne o myste i finaste grillstugan. Där satte jag mej oxå till att börja med. Så skönt! 
 
När grabbsen kom tillbaka så blev det smörgåstårta och kaffe med kaka.  Mumsigt! 
 
 
Sen var det dags igen att kolla burarna. Det var så fint på Ljungan. Så där trollskt med lite dimma. Och vovven var med igen.
 
 
 Sen värmde vi oss vid elden igen och grillade korv. Allt var så mysigt! Glad att kunna ta del av detta. Tack! 
 
Alfons var inte enda vovven på plats utan Balo var oxå med. Och titta här vilken söting, som myser vid elden.
 
 
 Himla trevlig fredagskväll minsann! 

Kommentarer
Postat av: Christina

Åh, vad mysigt! Minns när jag var liten och var med och fiskade! En alldeles härlig och varm känsla av mys, gemenskap och spänning!

Svar: Ja, mysigt är känslan minsann! :)Kram!
Malin Edlund

2014-08-25 @ 21:34:03
Postat av: MATILDA

vad kul :D

Svar: Ja! Det är skoj att fiska :)
Malin Edlund

2014-08-26 @ 12:05:38
URL: http://matildays.se
Postat av: Elisabeth Enström

Fin hårfärg Malin :)

Svar: Tack snälla!Men..lite ljusare vill jag allt ha det ;)
Kom hem nu!
Malin Edlund

2014-08-26 @ 21:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0