28/8-14: guldkorn

Suttit i möte idag igen. Vi var ju i Bruksvallarna i vintras och kursade med jobbet och nu var det dags för återträff och uppföljning på det.
 
Det var en bra uppföljning tycker jag. Vi gick igenom stödpunkter från kursen och fick tänka igenom och presentera våra olika gruppers satta mål.
 
Viktigt med måltänk! 
 
Nu skulle inte jag orka med att tänka i 'mål' i hela min vardag. Men visst är det tipp topp att ta till och faktiskt se att det går. Egna små delmål är toppen. 
 
'Guldkorn' är bra! Prova att tänka och ta fram tre guldkort ikväll innan du somnar. Tänk på något som varit bra under dagen. Jag vet, du kanske känner att det inte varit nån bra dag tex.
 
Men tänk bara va bra att du kunde kliva upp i morse. Där har du ett! :)
 
Mina tre blir:
1- Kom på jobbet i bra tid.
2- Nöjd med ljusare hår.
3 - Glad över glädjen i deltagarnas ögon på mitt Sh'bam-pass. 
 
Skönt att tänka positivt! 
För visst är det himla lätt att bara fastna i det negativa. 
Trist men sant. 
 
Jag här o nu, nyduschad i soffan med Humlan. Mysigt! 
 
 
Imorrn ska det bäras o kånkas.. släpvagn fram :-)
Kram på er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0