9/8-14: Kode/Norge/Ånge

Efter shoppingen i Ullared så kramade vi Robin med familj o begav oss åt skilda håll. Tråkigt..men vi kan ju inte bosätta oss hos dem ;) 
 
Det skulle bli ett stopp hos U kusin Micke o Carina. De bor i Kode, kanske 15 mil därifrån.. Låg vacker dimma över hagarna och jag blev så sugen att fota i den. Robin hade stannat o tagit några bilder. Måste höra om jag får låna nån o visa er.
 
Vi kom fram rätt sent i mörkret.  Satt o surrade ett tag men kort efter blev det sängen. Man var rätt trött efter dagen om man säger så.  
 
Imorse blev det frukost ute i härligt väder. Sommar! 
 
 
Blev till och med lite väl varmt så vi bar bordet in i skuggan. Skönt ändå. Härligt att bara ta det lugnt och sitta o prata. Vara i nuet så att säga! 
 
Vi sa även Grattis då Micke hade födelsedag, dagen till ära!  
 
 
Och flaggan var givetvis hissad.
 
 
Det är så vackert där. Jättefint hus och fin omgivning. Tur som en tok hade de att de hittade denna platsen.
 
 
Hoppas det tar mindre än tre år tills nästa gång vi ses! 
 
Jamen sen skulle vi ju hemåt. Jag hade gärna stannat i Stockholm en sväng, eller på nåt annat ställe.  Bara varit lite, på färden. Men nixpix,  hemåt var det. 
 
Knappade in på bilens gps... Efter ett tag sa U - vi måste åka annan väg för vi kommer ju snart till Norge :)
Då styrde vi kosan mot Strömstad,  vilket jag tyckte lät trevligt. Men nä, det var ju inte hemåt direkt.
 
Ändrade på gps' en och tog ny rutt. Jag halvslumrar lite till nya ljudboken, som inte var lika bra som 'Ove'. Vägen smalnar av..och rätt som det är : 
 
 
:-) 
Helt otroligt! Jaha,  då var vi i Norge då.
What the..?
 
 
 
Det var ju inte riktigt hit vi skulle.. men ja..denna gps :/
Smal kringlig väg utan täckning.. Skrattade först, sen bara huuur kunde vi hamna här?
 
Kändes bra när vi kom tillbaka till Sverige igen! 
 
Jag gillar verkligen inte att åka genom skog. Mitt ute i ingenstans liksom. Och tänker bara på djur.. 
Såg råtta, grodor, räv och en älg.  Täckte upp allt de minsann. Åker mycke hellre på bred motorväg och tar av vid nån stad för att se nåt. 
 
Lång bilresa blev det. Domnade bort i rumpan både en å två gånger. Trött i ryggen..less.. 
 
 
Men känslan av att komma fram till lilla byn och träffa vovven igen gjorde att alla timmar i bilen glömdes bort. Guud va glad han blev!! Lillsvansen viftade mest hela tiden och när U öppnade bildörren där utanför Em o Je så skyndade han sej att hoppa in direkt. 
Han skulle med hem! 
 
Blir skönt att sova i egen säng nu oxå och jag tror nog jag kommer ha en vovve vid min sida :-) 
 
Nattinattkram på er alla fina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0