1/12-14: bläken

December är här! Mysigt tycker jag.
 
Och imorse fick jag en smärre myschock när jag kom med vovven till Em. Hon är en pysselmaja ut i fingerspetsarna och har så alltid varit. Och detta med julen ligger henne varmt om hjärtat. Man får ju pynta och fixa klappar o baka massa gott! :)
 
Det var precis vad hon gjort minsann. Det var såå härligt att komma in dit. Varma färger i gardinerna och klappar inslagna. Så härlig känsla! Så nu tycker jag hon kan komma hem o fixa hos mej med :)
 
Men.. nåt som inte var mysigt var att när jag förut kom hem så luktade det pyton inne. Verkligen.. bläken. Gick runt o letade.. trodde nån katt hade "gjort nåt" inne. Men icke. Det var soppåsen som inte blev uttagen igår.
Fy fasiken alltså. Det var rester där från kyckling...
 
 
 
Ja, så ömsom mys och bläk med andra ord :)
 
Vi hörs då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0