21/2-14: Tre år sedan

Blev ju annat igår så här kommer ett inlägg från förr igen.
Detta är från den 20 februari 2011.
Tiden går! :)
 
 

20/2: Rensat bilder

Hej!
Nu har jag legat på slösidan här gällande skrivandet. Nåt annat jag har fyllt tiden med är att rensa min dator från gamla kort. Har ju sjukt många bilder här. Inte bra. Just nu har jag bränt en hög med skivor och sparat bilderna ändå i en mapp (för säkerhets skull, ett tag till) och där i finns nu 26,8GB, vilket är ungefär 20 300 st filer. INTE KLOKT! Eller hur?! Och jag är inte alls klar än... Huga.. finns kanske en liten anledning till att datan är lite seg.. Hoppas iaf att denna åtgärd ska kunna hjälpa den och mej från att bli smått galen här, när allt hakar upp sej.

Det är ju ett problem just detta med att man tar så många bilder, och sen har man svårt att slänga de som inte är tipp-topp. Eller de som man tycker mindre om iaf. Nåt att börja med kanske.

Läste i tidningen idag nåt som gjorde mej både ledsen och arg. Oljekatastrofen. Att det ens kan/får hända nu. Gått på grund, läst fel. Jamen va inte kapten då om du inte kan läsa rätt! Bild på en fågel helt igensmetad med olja.. gör ont i mej  att läsa sånt. Och tänk vilken miljöpåverkan detta har, under så lång tid framåt. Usch.

Har ni kollat på Lets dance och "Mellon" då? Det har jag. Blandad kompott i Melodifestivalen, men tyckte nog det fanns några bra låtar där ändå. Och på danstävlingen så är jag fortfarande less på Alexandra.. och tycker att Figge är helt outstanding!

Jag kan ju knappast säga att jag har varit duktig på detta med fotoprojektet.. förlåt... Men jag har ändå gjort så gott jag kunnat, pga mitt jä... data-krångel. Har iaf kommit till dag 9 vilket skulle vara: Dagens. Jag hade bestämt vilken bild jag skulle lägga upp, men det gick ju inte då, men här kommer den:


Det var verkligen dagens, en massa anläggningsnummer som jag satt och ändrade referenser på. Trodde aldrig jag skulle bli färdig, men det gick de med.

Temat för dag 10 är: Detta gör mej glad: (och nu är det just det där med att välja igen..)
Men när himlen ser ut så här då är jag glad!
 
 
 
 

Och om jag då fått gått ut i landet och plockat in dessa, så blir jag ännu gladare!


Mums som sagt! Och så sista då, att få resa till värmen, ligga på en strand...


Å va jag vill det nu. Slippa detta kalla väder ett tag.

Men istället ska vi nu äta middag som blir pizza här och senare njuta av tokarna i Solsidan igen, härligt!
Hoppas ni har en trevlig söndagskväll!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0