26/1-14: Still..

..feeling a bit... 
Jo så är det. Har inte känt mej hundra idag tyvärr. Nån konstig tomhetskänsla i magen. Legat mest hela dagen. Några promenader med vovven så klart, men inte många mer knop inte. Vi fixade gomiddag iaf och jag mumsade i mej massor. Kanske det som är problemet..att jag inte har ätit som jag bör. Hoppas det känns bättre imorrn iaf.
 
Middagen blev köttfärslimpa med kokt potatis, lingonsylt o rårivna morötter till. Så gott! Minns när jag hörde talas om rätten först. Jag dissade den i huvudet direkt då jag i vanliga fall inte gillat köttfärslimpa alls. Bara tyckt det varit torrt, grått o tråkigt. Men detta enkla receptet är ju toppen. Vet att jag delat det tidigare och då här lätt är det:
 
Köttfärs
Creme fraiche
Löksoppapulver (sån Knorr-påse ni vet)
Blanda ihop och gör "limpor" som ni lägger i smord form. In i ugnen på 175 grader medans potatisen kokar. 
Så gott, lovar! 
 
Tänk att det är månad sen julafton var. Tiden går och jag har hunnit med två vändor till huvudstaden redan :-)
Himla skoj! Hoppas få en mor & dotter-dag på tisdag nu oxå. Var så himla länge sen. Verkligen dags!! 
 
 
 
 
Snygga bilder på henne för några år sedan. <3
 
Nattinattkram på er fina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0