22/7-14: hett

Snacka om sommar! Puh...
Det är faktiskt helt otroligt varmt ute nu. Det till och med varnas för denna värme.
Är väl bäst att hålla sej i skuggan och på svala platser, åtminstone om man är gammal eller sjuk. Och inte göra onödiga svängar ut med bilar..och släpa med sej djur eller små barn i bilen. Huga...
Ska ju jobba jag, så där inne hoppas jag att jag står ut :)
 
Dotra mi tar fantastiska bilder tycker jag. Titta här bara.
Detta är från Borgsjön, från en strand där jag har badat så många gånger i min barndom. Legat där och käkat piggelin och mått gott. Letat musslor som jag även sparade i en plastpåse, under min säng i stugan...
Kan tala om att det inte var någon bra idé. Det luktade viiidriiigt på morronen. Fy fasen..
Och jag som bara skulle leta pärlor i dem... :)    (snacka om djurplågeri.. jag som är djurvän å allt..)
 

Sen denna tagen ifrån vår båt där i Borgsjön. Oxå så många fina minnen... Många stunder har tillbringats där ensam och med andra. Är så glad att båten får komma ut och simma lite även nu, när jag inte tar mej tiden att sticka ut o njuta.
Älskar solen och just ena åran som syns.
 
Åran var ett bra hjälpmedel för mej när jag var ute o fiskade gäddor. När jag skulle få ut draget ut munnen på dem så stoppade jag in åran på bredden och liksom vred upp den så att gapet blev stor och ofarligt för mej att peta i. Smart va?!  ;-)
 

Vill du kika på mera bilder från henne så kika in på hennes blogg vettja: www.eamh.devote.se
 
Här två bilder jag har tagit på henne för några år sedan. Gillar dem så mycket!!
 
 

Kul med fotointresset!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Underbara bilder!

SV: Ja de är helt underbara!

Svar: Ja visst är det?! Hon är duktig :)
Malin Edlund

2014-07-22 @ 18:10:21
URL: http://ellinorsollander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0