23/7-14: ork

Vad orkar man med en varm dag som denna..?
 
Jobbat..så himla varmt så jag trodde jag skulle smälta där ett tag. Bara att hinka i sej vatten. Vill ju inte ha huvudvärk. Moln har dragit ihop sej här nu och det såg ut som om åskan skulle till, men än inget.  Skönt tycker jag.  Men..några droppar regn kunde få komma faktiskt. 
 
Så här ser det ut i tidningen idag över vårt avlånga varma land.
 
 
Det är bara idag och en gång tidigare som jag sett brun färg på kartan. Hett...!
 
Inne kör jag ac nu så det blir svalt o skönt om ett tag. Tänk va..köra kyla inne, i Sverige :)
Vovven har till och med valt att gå ner till gillestugan även fast jag är kvar uppe. Då är det varmt minsann. 
 
Fixar lite mat nu åt mej själv. Trist. Och man orkar nästan inte äta heller såna här dagar. Ätit kräm till lunch flera dar.. lite less nu. Men svalkande gott.
 
 
Piffat mina kassa naglar lite. Ser ju bättre ut med lite fräsig färg.
 
 
Igår efter min stund i hängmattan så hade jag turen att bli värmd av söta Alfons.
 
 
Sicken go kille va?! 
 
 
Mådde så gott! Både han o jag, tills det blev för varmt för oss båda :)
 
Nä nu är det matdags! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0