11/5-14: Alanya

Är i Alanya, Turkiet och stortrivs! Det har varit en vacker dag med både bad och sol. 
 
Igår kväll när vi äntligen kom fram till hotellet så ville vi nog hoppa i säng egentligen,  men vi tog oss i kragen o gick ut en sväng. Mysigt!  Men kallt. Huga... ingen sommarklänning på kvällskvisten nu inte. Här är det långärmat o byxor som gäller. Jag var lite rädd att vi skulle 'missa solen' men det gjorde vi inte :-) 
 
Ner till havet, så klart efter frullen. Kände på vattnet direkt och beslöt mej för att nä..bad fick vänta. Kändes kallt. Vi la oss o solade o läste bok. Stort mörkt moln drog in och jag trodde det var kört. 
Tänk va beroende man är av det vackra vädret. Regn o rusk har vi ju nog av hemma liksom.
 
Läser boken Sandmannen av Kepler. Fasen vilken bok! Spännande direkt. Passar mej! 
 
Efter ett tag försvann molnet och det kändes hett. Suktade efter ett bad.  U skulle i, jag måste ju fota :) 
Gör det och vipps kommer en ryska fram och vill att jag hoppar i plurret oxå så hon kan fota oss. Jaha..jag ville ju ha bilderna och komma i, så sagt o gjort.
 
 
 
 
Härligt minsann! Och inte alls för kallt som jag först trodde. Badade länge och ja, havet är speciellt. 
 
Kul att kika på allt folk oxå. Titta här vilka söta tanter.
 
 
Älskar stranden Kleopatra.
Nu har vi prommat massor ikväll och ja, samma som förut - bästa pris för just oss.. man blir lite trött på det faktiskt.  Nu sitter vi på Blue night ( trevligt o bra mat som du sa Lena! ) Såg Sanna som kom 3'a igår och Sverige nu som vann hockeyn ;-) Som hemma!  
 
Hoppas ni oxå har det gott och att ni vill hänga med på vår resa! Kram kram! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0