10/11-14: vänner

Vilka är dina vänner? 
 
Alltså vilka kallar du 'vän' när du pratar med andra?  
Det finns så många sätt att se på detta tycker jag. Om man träffats på en tre-dagars kurs tex,  säger man vän om de personerna sen? Eller en närståendes bekant som man träffar över en middag, blir man vän med varandra då? 
 
Eller på facebook... Vilka är dina vänner där?
 
Jag kan ärligt säga att många nära vänner har jag nog inte. Inte såna jag säger personliga saker till så lätt. Och då är jag ändå rätt öppen av mej. Men många benämns som vänner, så klart, och det vill jag att de ska göra oxå. Vill inte vara utan nån av dem. Snarare fler nära.
 
Men åter till Facebook.  Där känns det som många vill 'samla' vänner för att på nåt sätt få 'högre status' på nåt sätt. Är det verkligen så?  
 
Eller så kanske man vill bli vän med många just för att man är intresserad av personen i fråga, tycker om att få kontakt med nya människor. Vem vill inte det :) 
 
Eller så kanske man bara är lite nyfiken. Vill kika in och ta del av någons liv lite. 
 
Jag har just nu 34st vänförfrågningar på facebook och vissa har legat där länge. Jag har som inte riktigt vetat om jag ska svara ja på dem. Känner inte hälften av dem.. ett par bor inte i landet ens. 
Hur hittade de mej liksom?
 
 
 
Så, ska jag slå till och bara säga ja. Säga hej till dessa personer, välkomna dem? Känner mej ju dum oxå när jag inte svarat... borde nog svara...
 
Kärlek.. syns i naturen och man tittar :) 
 
 
 
Nu blir det en kväll med träning på Sh'bam här hemma för min del. Må så gott! 

Kommentarer
Postat av: pillan

Ja har en lång lista med vänförfråganingar på fb...som jag bara låter ligga! Detta är personer som aldrig ens hejjar då/om jag möter dem... hmmm?

Kram P

Svar: Ja det är ju så jag har tänkt också. Men samtidigt vore det skoj att godkänna dem :)
Malin Edlund

2014-11-10 @ 18:25:47
URL: http://hemmahospillan.blogg.se
Postat av: pecka

Riktiga vänner behöver man inte så många, man vet att dom alltid finns där man behöver dom.
Jag kände hellre inte dig, och det gör jag väl inte nu hellre ☺, när jag la in om en vänförfrågan till dig. Hade läst din blogg länge och du intresserade mig som person med din positiva framåtanda. Det var för mig ett sätt att lära känna dig mera.Jag kommer nog fortsätta lägga till "vänner" på fb för att lära känna dom liksom jag tar bort dom som inte intresserar mig och accepterar att jag blir borttagen. Fortsätt vara den öppna "tjej ☺" som du är så kommer fb ansökningarna strömma in.

Svar: Tack snälla du!! Kram på re!
Malin Edlund

2014-11-10 @ 18:31:20
Postat av: Hanna Karlsson

Jag godkänner bara vänförfrågningar från dom som jag känner. Nära vänner har jag egentligen inga.... Usch vad deprimerande det lät.... Ytliga bekanta har jag givetvis.

Svar: Ja det har jag också gjort, men ja, det känns ändå som det vore skoj att lägga till dem. Se vad som händer liksom ;) Ja.. det är inte lätt detta med vänner... lätt att ha ytliga iaf.
Kram!
Malin Edlund

2014-11-10 @ 20:55:54
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Emelie Gulliksson

Jag godkänner inte personer jag inte känner, eller aldrig träffat/pratat med.. Dock har jag flera personer på FB som jag dansar med ibland, och dom räknar jag som bekanta.. Men det är svårt det där!

Svar: Ja visst är det!? För det blir ju väldigt ytligt det med, på dans, även om man kanske ses flera gånger på danser. Ja, det är inte lätt :)Men man får väl vara glad ändå att nån skickar nån förfrågan till en :)
Malin Edlund

2014-11-11 @ 11:48:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0