21/11-14: Arthur

 
 
Alltså.. denna storyn om vovven Arthur, har ni hört den?
 
Mitt hjärta smälter för detta team och just Mikael Lindnord för vad de/han gjort och gör.
Det var under det svenska laget i multisport-VM som en liten köttbulle satte mycket i rullning. En hemlös hund kom nära dem och Mikael gav den en köttbulle.
 
Därefter slog hunden följe med honom och teamet. Han måste ha känt flockkänsla direkt, och så även teamet :)
 
Här är bilder från deras strapatser, i djungel, lera och iskallt vatten. Och vovven är med dem.
 
 
Denna bilden är magisk tycker jag. Hunden är människans bästa vän, helt klart!
 
 
När de skulle ge sej ut i vattnet så sa någon stopp. De kunde ju inte "släpa på en hund". Njae..kanske inte.
Men när de gav sej iväg i båden så kastade sej vovven i efter dem. Vilken grej va.. Jag hade inte heller lämnat honom då kan jag säga. Never..
 
-Jag klarade inte av att lämna honom. Så han fick sitta i mitt knä. När han frös fick han låna min jacka. / Mikael Lindnord
 

Mikaels ord: Är man ett team så hjälper man varandra, oavsett om någon inte kan prestera själv just där och då.
Han var en i laget, helt enkelt!
 
Vilka underbara ord av honom tycker jag. Önskar SÅ att alla djur fick ha det bra. Finns allt för många idioter helt enkelt, till människor som verkar sakna både hjärta och själ. Därför förtsätter jag att gotta mej i denna fina story!
 
Vilar husse så vilar jag.
 
 
Tänk vilken lycka för vovven att få en flock. Att få känna tillhörighet och bli klappad på. Kärlek!
 
 
När det var dags att resa hem till Sverige igen så varken kunde eller ville Mikael lämna honom. De kämpade med myndigheter o lagar, fixade papper och veterinärbesök.. och bara stunden innan de skulle resa så fick de klartecken, vovven Arthur skulle få komma "hem" till Sverige.

Och nu i går landade faktiskt vovven på svensk mark. Hurra för det!!
Men.. nu kommer lång karantän först och jag kan bara tänka mej vilken stress detta medför med flygningen och allt. Massmedia och allt annat nytt.
 
 
Men är övertygad om att Arthurs nya familj kommer göra allt för att han ska få ett så bra liv som det vara går.
 
 
 
Och, en å annan köttbulle lär ju oxå få slinka ner!
;-)

Kommentarer
Postat av: Inger Rozén

Hej!
Äkta kärlek är detta.
Undrar hur det gått om det varit vanliga.dvs,ej sportisar.hade de klarat detta?
Lycka tillför vovven.
Kram,Inger

Svar: Hej Inger! Ja det undrar jag med. Men man hoppas ju.
Djur ska ha det bra!
Önskar dej en trevlig fredagskväll!
Malin Edlund

2014-11-21 @ 12:33:38
URL: http://Chintohs.blogspot.com
Postat av: Petra Johansson

Wow vad gripande! :D

Svar: Ja verkligen. Är så glad att såna människor finns!Trevlig kväll!
Malin Edlund

2014-11-21 @ 14:26:54
URL: http://solskensglad.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0