22/11-14: utedag

Vi har haft en så skön dag ute.
 
Köpte ljung för ett bra tag sedan. Skulle fixa våra blomlådor. Ja, sen har dagarna gått..
Men idag slog vi till. 
 
Upp till Ovansjö och hämta Alfons kompis Balo och sen ut i skogen och plocka massa tall, gran och enris. Blev lite pysslande sen här hemma men nu år lådorna jättefina. Så kul! Och ljusslingor hade jag köpt sen tidigare så de är oxå isatta nu. Mysigt! 
Fixade en zinkbalja oxå med detsamma i. 
 
 
 
Var in på färghandeln och köpte en burk med silverfärg som ska sprayas på älghornet jag berättade om. Hoppas det blir då fint som jag föreställer mej nu bara.
Stod på burken att man skulle spraya inomhus.. Nä, det vill man ju inte. Det kommer ju fara färg överallt då. Får lösa det. 
 
 
 
Nu blir det en stund i bubbelpoolen här ute innan man myser ner sej i soffan till Så mycket bättre. Älskar det programmet.  Och ikväll är det Carolas dag!  En superartist som fått alldeles för mycket skit tycker jag. 
 
Tänk va mycket trevligare det är att sitta i soffan på kvällen, när mesta delen av dagen spenderats utomhus. Underbara dag, i härligt väder! 
 
Prommat runt ishallen en sväng oxå medan U körde ismaskinen. Gissa om våran Alfons njöt av snöhögen utanför?! 
 
 
Sötingen! 
 
Trevlig lördagskväll på er alla fina! 
Kramas! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0