11/9-14: Throwback thursday

Torsdagen är här igen.. och då startar vi med ett inlägg från förr.
 
Detta är lite från vår Italien resa år 2010.  Å .. vill tillbaka! Nån gång så!
 
 

10/9: Fredag

Happ. Då var det fredag då. Denna härliga dag när man är så där glad i hela kroppen hela dagen, just för att det är fredagsmys på kvällen! Visst är det så?! När man kommer hem efter jobbet, gärna oxå kunnat sluta lite tidigare. ;) Huset är lugnt. Nystädat överallt. Doftar god mat. Allt framdukat och klart. Vinet uppkorkat. Man slänger av sej kläderna, tar en dusch och hoppar sen snabbt i något bekvämt. Mys-dressen!

Eller så blir det inte så. Jag kom hem, lite tidigare vilket var himla skönt. Älskar verkligen våran flextid på jobbet. Så bra! Men typ där tog detta härliga ovanför slut.

Tokmycket grus och skrot i hallen. Massa tvätt på räcket. Kläder överallt. Byrån i hallen syns knappt. Och inte köksbordet heller. Fullt med tidningar och reklam utspritt. Rätt trist. Diskbänken är full av det som inte fick plats tidigare. Verandan har papp på golvet kvar, sen jag målade.. en evighet sen nu. Fullt med gamla tidningar där på bordet. Stolar och filtar överallt.
Ja detta bara för att visa en helt vanlig fredag liksom.

Hehe... jag kan ana att fler känner igen sej. =) Men nu blev det som så att jag fick ett litet ryck här. Så nu är köket fint igen, hallens byrå och trappräcke syns igen. Tvättmaskinen och diskmaskinen är igång. Ja jag ser ljuset i tunneln ;) Tar och dammsuger och torkar golven imorrn. Man ska ju inte överdriva ju.

Är själv hemma då U jobbar. Kändes nog lite konstigt för honom att börja igen. Har ju varit ledig så länge. Hoppas han blir lite tidig hem, annars är det nog stor risk att jag har somnar i soffan sen. (lär jag göra ändå, men kan säkerligen hålla mej vaken lite längre om han är hemma) Ska bara dona lite till här nu och sen ta mej ett glas vin och mysa. För det är ju fredag!

Och visst vill jag fresta er med några bilder till oxå! Här är jag i odlingen. Långa "spröt" precis som gurkorna i växthuset.
 
 

Massa god mat! Härligt att äta flera små rätter, sitta och mysa länge.
Här är jag och vår pratar-bara-italienska vän.
Undrar just hur många koppar det blev under resan.. många! Och guud vilka goda bakverk de hade. Jag brukar inte vara så förtjust i det utomlands. Tycker det är för sött eller bara massa gelé på allt. Men detta, smaskigt  värre!

Här massa oliver, som oxå smakade underbart där. Synd man inte hittar samma goda smak här hemma på dem.

Cattedrale di Santa Maria del Fiore. Väldigt vackert tempel. Och tittar ni noga så ser ni att det är folk där uppe på toppen. Vi gick inte upp. Ångrar det nu faktiskt. Måste ha varit härlig utsikt.
Här en av alla smala gränder. Jag tycker detta är så vackert. Skulle ha kunnat fota hur mycket som helst. Tänk att göra en resa som bara går ut på att fota massa vinklar och vrår. Nån gång kanske!
Och givetvis skulle jag hitta "kusar" att fota oxå. Här en läcker gräshoppa. Grön och fin. Var väl ca en decimeter lång. Tjusig va?!

Nu ska jag sätta fart här med det sista av mitt lilla ryck. Sen blir det tv-soffan. Må bäst och ha en trevlig fredagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0