14/9-14: val

Valdagen är här. Hoppas att du utnyttjar det. 
 
Ja, vi får faktiskt göra vår röst hörd i Sverige.  På allt för många håll i världen är det helt omöjligt.  På allt för många håll blir du till och med mördad för din åsikt. 
 
Jag förstår att det finns många som tycker att det inte spelar någon roll om man röstar eller inte.  Men det gör det. 
 
Och om du anser att du absolut inte kan välja parti/ sida så gå då och rösta blankt. Det är bättre än att strunta i det. 
Just för att ta del av vår rättighet. 
 
Jag har gjort mitt iaf.
 
 
Så nu kan man bara vänta och se utgången. 
 

Kommentarer
Postat av: Elisabeth Enström

Bra jobbat Malin! Helt rätt, man ska rösta bara för att man kan, och för att hjälpa till att bevara den rättigheten. Precis som att man ska vara med i facket.
Och fina rosa fraggelkoftan är på! Lite avis, då...

Svar: Tack! Och ja, det ska man. Rättighet och en skyldighet anser jag.
Japp, lurven är på ;-)
Malin Edlund

2014-09-14 @ 19:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0