15/9-14: ..

Ja då var valet klart för den här gången då. 
 
Ska man skratta eller gråta. Kanske både ock. Det känns bäst. 
 
Jag kan verkligen inte förstå hur SD kan få så många väljare. Kan du? 
 
-jamen en del saker är faktiskt bra som de säger.
Svar: Jamen de är ett främlingsfientligt parti. Och vad tycker de om andra saker, förutom invandringen? 
 
-jamen vi får inge jobb när invandrare kommer hit.
Svar: Vilket jobb har du sökt, som gick till någon invandrare?  
 
-jamen det är dags att politiker fattar vad vi tycker.
Svar: Då finns det andra partier man kan lägga sin röst på. Som inte har rasistiska åsikter.
 
Jag kan hålla på länge, jag lovar.
 
Tänker oxå på dej som har en farförälder kanske som flytt från krig i Norge tex. Eller du som har släkt invandrad från något annat grannland. Hur tänker du när du gillar SD? 
-Du kanske inte själv varit här ens, om inte det hade skett. 
 
Barn i skolan som ska vara vänner med alla, från alla kulturer o länder. Hur tänker du då, när du gillar SD?
-Hur agerar du då mot ditt barn med frågor ang allas lika värde i livet?
 
Jag kan fortfarande hålla på länge. Jag lovar. 
 
Det mest skrämmande är ändå denna mediala tystnad från alla som röstade på SD. Tänker på facebook igår tex. Och idag. 
 
Törs ni inte erkänna hur ni tycker o tänker om er arbetskamrat eller erat barns kompis i skolan eller...
Eller...är ni kanske rädda för ett...utanförskap...om ni talar om er åsikt? Hoppas alla förstår ironin i ordet 'utanförskap'..
 
Eller förresten.. eran ogillande åsikt kanske inte gäller just er granne eller just er kompis.. för det kanske är annat med dem. De känner ni ju. Brukar vara lättare att 'stå ut' med olikheter just då. 
 
Jag kan fortsätta.  Men jag ger mej för nu. 
Tror ni fattar att jag står för mångfald i samhället. Tycker saker det gör jag. Om flyktingpolitik. Om sjukvård. Om skola. Om mycket. 
 
Men jag vill inte och kan inte anse att jag är eller har mer rätt att leva o finnas än någon annan på vår jord. 
 
Henrik Schyffert har gjort ett bra uttalande.
 
 
Instämmer i varje ord. 
 
Detta kan oxå vara en bra tankeställare till alla inskränkta.
 
 
...jomen bevara Sverige svenskt..
 
Detta är min blogg. Jag skriver det jag vill. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0