6/9-14: här o nu

Vovven ville ut före åtta i morse. Det ville inte jag. Men hade ju inte direkt nåt val.  Det där med att lära dem gå på toaletten..kanske vore nåt...
 
Dimma var det. Vackert. Och många spindelnät minsann. Tänk att man aldrig ser dem på dagarna. 
 
 
Många löv som gulnat oxå. Dessa årstider, fint de!
 
U är ute i skogen och jagar. Inte hört nåt än. Undrar om det blivit nåt djur? Huga.. själv skulle jag aldrig kunna jaga. Men jag vill ändå äta kött. Knepigt de där. 
 
När jag kom in slängde jag ner mej på sofflocket o läste tidningen. Stora rubriker ang överdoser o droger. Man blir så .. ja jag vet inte vad. Hur och varför, dyker upp i tanken.  Hur törs de och varför behöver de? 
Säger som en kollega - vad är det för fel på alkohol?  Räcker inte det? Den som kan ställa till med nog elände, vilket vi alla vet.. Hemskt är det.
 
Min utsikt nu.
 
 
Men det här går ju inte. Måste upp från soffan, fika o ta en dusch. Det ska bli en stadstripp idag med Elisabeth. 
:-) 
 
Det är lördag, vi hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0