21/4-15: nu jäv..

Hej i finvädret!
Njuter du i solstolen, någon bra pod i lurarna eller ögonen i en bra bok? Kanske du slumrar till bakom dina solglasögon..!
 
Eller så sitter du inne och jobbar på för fullt och tänker på allt du skulle ha gjort om du nu bara vore ledig.
Kanske du är förkyld som jag? Trist är det minsann. Ingen hit alls.
 
Sov väldigt dåligt inatt. Denna hostan du vet. Bläk. Kör på med sprayen i halsen som ska vara bra.. Vi får väl se. Och nässpray. Och halstabletter.
 
Har du testat denna?
 
 
Trodde väl den skulle smaka typ tandkräm eller nåt mintaktigt, men det smakar bara sött. Lite knepigt. Men inte äckligt iaf.
 
Tisdag är det och jag har tänkt mej att lägga till vissa saker här i bloggen. En tisdags-tanke!
Ett ämne, eller bara en speciell tanke på något som fångat upp min uppmärksamhet lite mera än annars. Kanske från tidningen eller vid nåt samtal. Vad tror ni om det?!
 
Min första tanke blir: använder du inte toaborsten -  så skit hemma.
 
Jag menar, hur svårt ska det vara? Varför vill man ens kliva ut ut en toalett, och lämna den heeelt jädra vidrigt äcklig? Fattar inte. Hur tänker man då?
 
 
 
Kanske har man haft någon "snäll mamma/pappa" som tyckt det var bra att städa upp efter en. Kanske tycker man att det är SÅ himla vidrigt att dona med. Kanske har man inte ens sett att skiten faktiskt finns där. Kanske har man inte vett att förstå att andra kanske inte vill se detta. Kanske har man inte fått lära sej att jo, en toaborste ska användas.
 
 
 
Jag tycker iaf att man ska försöka lämna toan så fräsch som man önskar finna den.
Vissa vill ju inte alls göra "nr 2" utanför hemmet, men måste man gå så måste man väl. Herregud...stackars magen annars liksom. Men som sagt, toaborsten finns där av en anledning!
 
Japp, nu var Tisdags-tanken levererad!
Finns det fler.. japp, det gör det. :-)
 
 
 
Vad tycker du i ämnet? Lämna gärna en kommentar här nedan!
Eller klicka på hjärtat om du tyckte det var en skitbra idé ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0