23/4-15: Throwback day

Japp, dags för ett inlägg från förr torsdagen till ära.
Detta skrevs år 2011. Åren går..
 

30/4: Duktig kisse..

Tagit en liten paus nu här. Har just putsat fönstren invändigt, U fixar ute. Skönt de! Och nyss försökte jag få rent på bron. Huga va jag avskyr dessa små svarta prickar, mögel, som ska bli på allt vitmålat. Bläk. 

Tänker ta en sväng med högtryckstvätten sen, men nu pausa som sagt, innan vi sätter igång grillen här. Ska bli gott med mat nu känner jag. Och kanske ett glas rött till. Vem vet?! Köra eller inte, det är frågan de. Vill som vanligt vara körbar när det är nåt på g, kidsen kan behöva skjuts när som helst.

Igår tog jag ledigt efter lunchen. Himla skönt de! Kom hem, lunchade och sen beslöt vi att ta en tur till Sundsvall mest för att bara göra nåt. Det blev en trevlig dag. Jag såg massor av snygga vårkläder men blev inget ändå. Köpte en lampa till min garderob nere, ett rött skal till min mobil, rosa tallriksunderlägg och några småsaker till bara.
 
Em hittade en jättesnygg Onepiece! De är så himla fina och mysiga. Skulle lätt oxå kunna mysa runt i en sån. Det blev en halv sån till henne från oss i påskäggs-present. Här i provhytten, med kommentaren-å.. kommer aldrig vilja ta av den. 


Sötnöt där!  

Här kommer bilden på mej i ett varmt kontorsrum på jobbet.
 

När jag kom hem från jobbet häromdagen så möttes jag av en katt som såg väldigt glad och nöjd ut. Och bredvid henne, för det var Humlan, så låg det en läskig, vidrig, stor huvudlös råtta. Fy attan va äckligt det var.
 
Men varför ska de envisas med att äta råttor och sånt bläk, när de får torrknusar och ost, räkor och annat gott inne. Hm.. kanske för att de är just katter. Jag fick ju så lov att vara en god matte där och säga Å.. va duktig du har varit.. medans jag skyndade mej upp för trappen och in, själv. För just då klarade jag inte av att hon skulle med mej in.


Tänk va larvig man är ändå. Gosar med katterna utan problem, och sen så fort jag ser att de äter möss eller som här, huvudlös råtta, så bara . Det blir stopp ett tag på gosandet.
 
När jag kom hem sen efter jobbet så fanns det bara några krumilurer som alldeles säkert tillhörde magen eller nåt kvar där på platsen. Bläääk...

Vi har ju firat en 20-åring här hemma nu oxå. Som sagt, hur i sjutton gick det till? Jag är ju 28. Eller.. hur var det nu igen.. :) Trevligt var det iaf. Tårta, kaffe och massa surr med föräldrarna.



Jag har ju rensat en del på gården och alltid är det samma sak när det gäller att få undan skräpet efteråt. Jag har efterlyst en tunna att elda upp allt i. Och vipps så kom svärfar hit med denna som han och U systers man hade fixat till oss. Jag blev så glad! Tack tack!
 
Och nu ska här eldas minsann. Så vi får bort allt som ligger i en stor hög här ute på gården. Ska bli skönt det minsann. Och mysigt att elda :)


Igår innan vi stack till stan så passade jag på att premiär-hoppa på vår studsmatta lite.
Herregud vad det ska kittlas i magen när man är ovan. OCH herregud.. va jobbigt det är. Snacka om konditionskrävande. Jag var helt slut efteråt, och då hoppade jag bara en liten stund ändå. Hm.. ja det kan ju bara bli bättre som jag jämt säger.



Hihi.. härligt!

Men varför är det inte strålande sol och varmt nu för då?? Jo för att det faktiskt fortfarande är april och just sista april. Och då ska vädret vara så här. Tyvärr. Ja ja, det kommer värme sen igen. Hoppas jag.. :)

Var till snälla Berit idag oxå som gav bort små skott som ska skolas om. Jättetack för det! Har inte fått ner dem ännu men det ska bli. Kul kul! Och Tack igen!

E sitter och fixar sej, ut på nåt skoj sen. Jag o U har inte bestämt vad som sker ännu. Antingen blir det utgång, eller så en tripp till en majbrasa och värma sej lite. Sen vill jag hem och spele lite Kinect, sportspelet :)

Hoppas ni alla har en trevlig Valborg! Och håll era fyrbenta vänner inomhus. Och håll fingrarna i styr så alla tio finns kvar i morgon oxå. 

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0