25/4-15: Augustas kök

Efter våran dag fullspäckad med kreativitet så var det dags att plocka fram ett snäpp till på kvällen.
 
 
 
Vi skulle nämligen vara med och laga vår middag. Ett himla bra och trevligt sätt att både lära sej nåt och att umgås. Vi delades upp i två lag, ena fixade förrätten och de andra varmrätten. Och sparris var den röda tråden :) Vit sparris till förrätten och grön till köttet. 
 
 
 
Jag hamnade i varmrättsgruppen och jag o Linda skulle stå för rostade nötter och parmesanost... hahaha.... Ja vi fick oss många  goa skratt där och kände väl att vi inte riktigt hann med, om man säger så. Men vi var en hejare på att riva ost minsann :-) 
 
 
 
Vi fick även duka till oss alla och blev visade på några annorlunda sätt att fixa med glas o bestick. Endast fantasin sätter gränser, som det så vackert heter.
Jag tycker personligen att det enkla kan vara det finaste oxå ibland.
 
 
 
 
Supergott blev allting iaf och magen stod på trekvart där efteråt. Inte skönt att äta för mycket. Fick dock inte i mej efterrätten då den var alldeles för söt i smaken för mitt tycke. 
 
 
Hade ännu en aktivitet där men mer om den sen.
 
Nu måste jag samla kraft här för att fixa mej inför kvällens bravader! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0