22/8-15: drakar

Det blev en finfin fredag! 
 
Ofta är man ju trött efter en arbetsvecka och vill kanske bara slappa i soffan. Men så kan man ju rycka upp sej och hitta på nåt oxå. Betydligt roligare.
 
Ett sent beslut i torsdags gjorde att vi, Elisabeth och jag tog tåget ner till Sundsvall en sväng. Himla
 
trevligt!  Tåget tog oss ner 16.30 pip, och skulle hem strax över kl 22. Så ja, det var bara att 'sätta fart med det roliga' liksom ;-) 
 
Jag skyndade hem från jobbet och upptäcker att den outfit ja tänkt ha på mej, har U slängt in i tvätten. Jaha... vad skulle jag nu ta på mej.. Ni vet känslan när man verkligen inte har några kläder.  Och ingen tid. Ja, ungefär så. Men det löste ju sej. Jag slapp åka i underkläderna. 
 
På g! 
 
 
Jag hade med mej lite färddryck i form av 'promille-festis'... Som inte kom med något sugrör.... :-) 
 
Men.. det gick så bra så ändå ;)
 
 
Vi surrade på för fullt, tågresan gick snabbt. Solen strålade och det var riktig utomlandskänsla ute. Skönt! 
 
Beslöt oss för en middag på Udda tapas och det minsann, ångras icke. Gud så gott allting var. Vi tog in fyra rätter var och sen delade vi. Perfekt! 
 
 
Jag lovar, varenda tugga bara smälte i munnen.
 
 
Slut tog det, allt för fort. Men kändes lagom. 
Men självklart fick kaffe o efterrätt plats.
Och japp, foodheaven igen! 
 
 
Nöjda o belåtna gick vi en trappa upp för en drink. 
En suring och en krydding, och japp, stark minsann. Chili. De gick ner! 
 
 
 
Vi hann med InVito och ett glas bubbel på vägen mot tåget sen oxå. Och träffade på snygga drakarna :) 
 
 
 
 
Så trevliga så :)
 
Kan väl säga att nä, ingen större lust fanns att måsta fara hemåt redan då. Men vad göra när tåget inte går senare :( 
 
 
 
En väldans fin fredag iaf tycker vi! Skitkul att bara dra iväg och göra nåt så där. Tipp topp! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0