12/5-15: tisdagstanken

Jomen visst - här kommer den! 
 
Min tanke idag blir kort o gott, njut medan vi kan. 
 
Vi säger ju ofta så, när nåt händer, att man ska ta tillvara på nuet. Leva här och nu. Ingen vet hur länge vi får vara kvar här. 
 
Klart det inte går att leva och tänka så precis hela tiden. Men jag tror det är viktigt att stanna upp ibland. Nån stund per dag. Nån dag i veckan. Nåt på helgen kanske.. Nån egen stund, för att bara vara lite tacksam för något. Bara känna in, här och nu. 
 
Det är ju allt för lätt att bara 'slukas av vardagens måsten'. Allt bara rullar på och man märker knappt nån skillnad på sina dagar. Sin tid. Sitt liv. 
 
 
 
Det kan ju vara både i stort och smått så klart. Känslan. Kanske blir du extra glad för nån teckning du får från ett barn. De vill ge dej just den. Kanske fick du känna solens strålar mot ditt ansikte. Kanske fick du komma på en anställningsintervju. Kanske såg du en vacker fjäril. 
Kanske sa någon nåt extra snällt till dej idag.
 
Känner mej tacksam idag för att jag ledde ett härligt gäng på Sh'bam! De ger sån energi o glädje till mej. 
Blev glad på lunchen över att sitta i solen och prata med fina kollegor.
 
 
 
Och för att jag såg maskrosor. Tycker de är så vackra. Och jo, tycker om dem en viss aning mer nu än senare i sommar... :) 
 
 
Kram på dej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0