13/11-15: tips

Hello again! 
 
Måste ju sprecha utomrikiska nu när man är way away from home 😉
 
Jag vill tipsa alla er Samsung användare där ute om en sak. Detta var något som verkligen retat mej många gånger och jag kunde inte förstå hur en så poppis mobil inte hade vettigare funktion. 
 
Det gällde att ta en skärmdump. Ni vet, en bild på bilden  man har på skärmen liksom. Och jo, det behöver man, mer än en gång, när man vill spara saker man ser. 
 
Jag hade lärt mej att man skulle dra med handen i ett svep, över skärmen, för att ta en bild. Detta funkade typ en gång per 58... Ja ni fattar. 
 
De andra gångerna så backade sidan, eller stängdes ner eller nåt annat knas som man inte alls ville. 
 
Sen, halleluja moment, när Susanne som medverkat i krogshowen med mej, var en ängel och talade om tricket. Fantastiskt! Stort Tack till dej än en gång! 👍 💛
 
Det var ju så, att man skulle göra som med iphonen, fast trycka lite längre stund här, alltså på högra sidoknappen samtidigt som hemknappen. Trallala..! Klart! 
 
Lätt som en plätt ju! Som allting,  när man väl kan. 
 
Förstår ni inte än så titta här:
 
 
Och ja, det som står längst ner då, det kan man strunta i för den funktionen har en del att önska ännu, enligt mej då. 
 
Men yes, vad glad man blir när man lätt kan göra så här! 
 
 
Hoppas jag kunde hjälpa nån fler att bli glad nu! 
 
Nu ska vi knata iväg o köpa lite frulle tills imorrn bitti 😃
Vi hörs! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0