14/11-15: världen

Ja.. vad säger man...
 
Igår kväll när vi kommit fram till lägenheten och myst ner oss i soffan, jag med viss huvudvärk, så kikade vi på diverse på tv. 
 
Sen slog vi över till ett program från en Madonna-konsert. Då ser vi texten som rullar överst i bild: extrainsatt nyheter med anledning av det som hänt i Paris. 
 
 
När man läser sånt och när man sen tittar på nyheterna och slås av vad som hänt, då mår man inte bra. 
Jag instämmer i meningen som så många säger nu - vad är det som händer i världen? 
 
Det är så otäckt. Oskyldiga människor, från olika nationaliteter, mitt i livet... bara borta. Utan att ha gjort något endaste fel. 
 
Man får onekligen många tankar, åt många håll. Och jag får oxå många tankar ang hur många uttalar sej i media nu. Både politiker och 'vi andra'. 
 
Många skulle slå sej in i politiken tycker jag. Det är ju så jäkla enkelt enligt vissa att fixa allt. Eller hur är det nu egentligen..? Varför provar ni inte, ni som kan och vet?
 
Flyktingar... Många är de. Och många är de som flyr från just sådana händelser som dessa i Paris nu. 
 
Fy fasen för dessa människor som anser sej ha rätten att skapa elände och kaos för oss andra som vill leva fredligt.. Och fy fasen för alla som inte anser/inser att du som jag, kan behöva hjälp ibland. 
 
Terrorbrott.. vi glömmer inte.. vi blir bara mer och mer involverade och rädda för att röra oss i världen. Tyvärr.
 
Jag önskar så, att världen såg annorlunda ut. 
Kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0