3/10-15: orusk

Ja vi hade ruskväder igår men idag är det oruskigt minsann.
 
Så härligt ute! Men har man varit inne och direkt kommer ut så luktar det inte mumma direkt. Det luktar som om någon har släppt sej. Bläk. Skrev om det på Facebook och det är verkligen ett stort område som detta känns i. Hörde nåt om att det kanske kom ända från Island. Vad vet man.. Vore det nåt härikring så borde det ju meddelats ut kan man tycka. Men ja, med vindarna kan allt färdas.. 
 
Började dagen med mysfrulle och sen fick det bli en skogsprommis med både katt o hund. Så himla gulligt när kissemissarna vill hänga med. Och jo, hundgodis är väldigt gott just då ;-) 
 
 
Strålande väder och jag älskar dessa dagar när man bara kan stå och titta på alla skogens färger. Många fjärilar var det oxå ute i farten. Inte så lätt att fånga dem på bild dock. 
 
 
 
Vackert minsann. Önskar jag hade haft med mej lite fika, och satt mej på nån sten vid vattnet en stund. 
 
 
Hm.. måste öva på detta med dressyr på katterna.. Inte så lätt att få dem att sitta kvar för en posering direkt. Men det gör ju inte heller så mycket. Blir fint ändå tycker jag. 
 
Jag älskar verkligen hallon. Att få plocka dem direkt från buskar och äta dem så. Eller med vaniljglass! 
Blev lycklig när jag hittade några fina röda som hängde sej kvar. Och ingen mask. Tipp topp!
 
 
Godis vill de ha så klart. 
Så glad att jag fick dem båda sittandes så här fint. Baggis o Alfons! 
 
 
Hur många löv finns det i världen..
Det är fint här. En smal, ja den kanske inte ser så ut på bild, men det är smalt och mysigt här. Många gånger sätter vi vovven och låter honom sitta kvar, för att själva springa iväg en bra bit bortanför det ni ser här. Sen ropar vi så Alfons får sätta fart och leta oss. Så himla skoj, för både honom och oss. Löven bara yr när jag sätter iväg i full fart. 
 
 
Alfons la sej med sin lilla pinne och gnagde lite. Vipps så skyndar Baggis dit och lägger sej bredvid. 
Sötingarna! Men han ville inte ha nån pinne..
 
 
Jag undrade som vanligt varför jag inte tog med mej riktiga kameran. Men det blir bara att jag fotar med mobilen av bekvämlighets skäl. Den är ju alltid med. Den största användningen jag har av den är just fotografering faktiskt.
 
Vackert med droppar på lövet. Det var minusgrader i natt. Hugaligen.. Men endast -0,5 här hos oss. 
Snö hade kommit uppe i Kiruna såg jag. Det får allt dröja ett tag till det tycker jag. 
 
 
Ja nu blev ni lite fotobombade minsann. Och en bild till vill jag visa nu. 
Det finns ett så fint litet härbre en bit bort från oss. Lät mina två fotomodeller hoppa upp där och detta fick jag till. 
Jättefint tycker jag! 
 
 
Har donat på gården lite nu. Slängt gamla blommor som verkligen hade sett sina bästa dagar för länge sedan. Ska pula ner några ljung tänkte jag. Kommer se bättre ut det. Har även rensat bort gamla växter och slitit med häcksaxen. Jämarns va trött jag blev i armarna då. Vältränad..? Nja..! ;-)
 
Vi hörs lite senare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0