20/9-15: mat

Jo vi åt ju en hel del på vår vistelse på Yasuragi. 
 
Allt var jättegott! Vi satt vid olika bord med egen kock. Lyxigt de! Vi var åtta stycken hos oss. Hade tänkt fota allt men.. jag hann äta upp liksom 😉 
 
 
Praktiskt att inte behöva välja kläder till middagen.
 
Kockens prylar väntar prydligt.
 
 
 
Började med massa strimlade grönsaker i en soyablandning. Smaskig! Och det där med att äta med pinnar.. hm.. jo, men det gick det med, efter lite övning.
 
 
Sen dags för nästa rätt. Nått gott var det iaf. Ägg som kokats länge.. minns inte hur det var nu. Men det stektes upp iaf och åts även det med massa grönt till. Mumsigt var ordet igen! 
 
 
Svamp till oxå. Så gott! 
Självklart måste det till lite action oxå och det fick vi! Rejäl låga fick kocken till minsann. 
 
 
Han hade även varit i Ånge måste jag berätta. Någon natt. Med någon. För länge sedan. Spännande!  
 
Vill tala om att all mat var inte så lätt att få i sej med pinnarna. Tur säger jag att en sked fanns tillhands! 
 
Pilgrimsmusslor med en mos av kronärtskocka. 
 
 
 
 
Mumsigt igen! 
 
Nu var det dags för kött, grönkål och stekt vitlök.
Kan riktigt känna doften nu.. mums! 
 
 
Några av oss ville ha köttet lite mer stekt än kocken tänkt. Inga problem med det och jag föredrar tillagad mat. Jättegott! 
 
 
 
 
Efterrätten bestod av risplättar och glass i sås. Jättegott detta med, men glassen plockade vi upp ur såsen, som vi tyckte var för stark och alkoholig..
 
 
Satt jag att vi tyckte det var gott?! 😉
 
 
Och ja, trött efter maten blir man ju... 
 
 
Nån som testat tipset jag gav i förra inlägget? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0