7/2-16: mellon

Vad tyckte du? 
Kom rätt låtar vidare? 
 
Mellon har kört igång. Klart man tittade. Och jo, de jag gillade kom med. Det är ju det där med schlager. Vad är schlager då? För visst brukar vi prata om att : det där låter inte som en schlagerlåt. 
 
I mitt tycke så är det en låt som är lite svängig så där, en som man gärna nynnar med i och som lätt fastnar i minnet. Helst inte nån lugn låt. Och helst inte nån man måste höra tjugofem gånger innan man känner nåt för den. 
 
Samir och Viktors låt var poppig, men kanske inte en schlagerlåt  (nu var vi där igen). Robins låt gillade jag direkt. Toppenröst och munspelet förde mej tillbaka till någon 80-tals låt. Mumma!  Ace var oxå poppig, och jag blev sjukt danssugen.
Hörde ni oxå att början på Mimis låt lät som Jolie med Dolly Parton? 
 
Himla snygga dansare by the way!! 👍
 
Albin o Mattias..nja, gillar inte när de ska sjunga så ljust hela tiden. Pernilla, nja, kändes bara tråkig. Och..vi fick ju höra Annas låt, trots att den var utom tävlingen. Säger nej tack, till den med. 
 
Till mellon hör ju bubbel, eller hur?! 😃
 
 
Köpte två nya nagellack igår. Inte testat dem ännu men det blir. Har värsta utväxten nu på både naglar o hår. Tyckte ju jag fixade nyss.. 
 
Tänkte kika efter ticka på prommisen men hittade dessa små svampar istället på ett litet träd. 
Sicken mängd. 
 
 
Hittade annat oxå! 
 
 
Vi busade en massa med Alfons så just ligger han och sover gott på golvet här. 
 
 
Finaste! 
 
 
Det vankas middagsbjudning senare. Tjing! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0