13/1-16: Tjugondedag jul

TjugondaKnut -då ska julen ut!
 
Är det så?
Har du kanske redan plockat undan allt juligt hemma hos dej? Jag är en sån som vill dra ut på detta mys. Jag bara älskar stjärnorna i fönstren och ljusstakarna som lyser så fint. Och röda gardiner. Mysfaktorn är hög! Sen små söta tomtar lite här o var. Nu har jag i och för sej detta året inte pyntat nästan nåt, men ändå. De små söta som sitter här och var, vill jag gärna ha kvar. Länge!
 
Men det är kanske hög tid att börja plocka.. Häromdagen när jag kom hem så var julgranen nerplockad. Den som jag inte ens hann vara med och plocka upp :-) Men jag tror nog att resten får vara kvar tills helgen iaf.
 
 
 
Jag tycker det är konstigt med de som får känslan att det är vår direkt julafton har varit, eller direkt klockan slagit över till nytt år. Vipps ska tulpaner in och ljusgröna gardiner hängas upp. Hur kommer det sej? det är ju bevisligen inte vår nu. På långa vägar. Vi har ju nyss fått vinter här för sjutton ;-)
 
Kan säga att just denna fina tomte som pryder vår bro, är rejält översnöad nu. Jag fick borsta av honom lite igår så han skulle få se något med småögonen sina.
Men... snart ska han få komma in och upp på vinden igen, för en lång vila, tills nästa juletid då han får komma fram och vara söt igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0