1/12-15: tisdagstanken

Tisdag är det och näe, jag har inte glömt. Bara haft lite svårt att besluta mej för vad jag ska ta upp. 
 
Men tanken idag handlar om att skjuta upp saker. 
Det är ju så himla lätt att göra allt det roliga först, och sen kämpa på med det tråkiga tills man spyr..
Varför är det så egentligen?
 
Det finns ju hur många exempel som helst. Kidsen när de var små, man bad om något.. det skulle göras "sen". Jag minns det ju själv oxå. Men ville aldrig "nu". Självklart har det oxå att göra med att man ville få bestämma själv. Men mycket var nog oxå att man bara tyckte det var tråkigt. 
 
Nu i vuxen ålder kan det kännas likadant. Man ska hänga upp den där hyllan tex. Men.. inte nu. Nä, först vill man äta, kika på tv, kanske ta en dusch.. Sen kommer hyllan på tanken igen, och då är klockan mycket och man är trött. Himla konstigt att man skjuter upp saker så där. 
 
Vet en som bestämde sej för att börja ta tag i det "tråkiga" först. Nu behöver det ju nödvändigtvis inte vara just tråkigt, men mindre skoj så, om man säger så. Tror jag ska testa att haka på det. Tänka ut vad det är man behöver göra, och sen sätta igång med det som man egentligen vill lämna till sist. För vipps, så är det gjort och all annan tid kan nyttjas till det som är roligare :-) 
 
Skjuter du upp saker? Träning, städning, den där listen som aldrig kommer på plats... 
 
Nu ligger jag i sängen och skriver. Trött är jag. Har bytt ut min kudde mot en som säkerligen kommer kännas mycket bättre. Och vet ni, jag ville knappt kliva ur min onepiece. Så himla gosig! Vet att många avskyr dem och tycker de är fulaste plagget. Men, nix pix, den är det skönaste plagget :-)
Och vet du nu inte vad jag pratar om så kika in på mitt tidigare inlägg ikväll vettja. 
 
Sussa sött hörrni! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0