26/5-15: tisdagstanken

Min tisdagstanke kommer här väldigt sent.. 
 
Det har inte hunnits med tidigare helt enkelt. Och nu är jag toktrött men, tanken ska in :)
 
Vad tänker du om jag säger "gammal"? 
Kanske tänker du på en gammal ost som ligger o luktar pyton. Kanske en vacker bild på ett gammalt par sittandes på en parkbänk. Eller hur du själv känner dej ibland..
 
 
 
När blir man gammal då? Detta är min tanke. -När blir man gammal?
Man säger ju att tiden förändrats även på detta området. Är du 50 år nu så är du som en 40-åring, och är du 40 så kan du uppfattas som 30år gammal. Tycker du att detta stämmer? 
 
Jag tycker faktiskt det. Hm.. beror det på att jag själv tycker åldern springer iväg ;-) 
 
 
 
Nej men jo, jag tycker så. Det finns ju väldigt många som är 60år idag, som jag uppfattar som betydligt yngre. När vissa pratar om att de har endast några år kvar till pension så tycker jag det låter helt knasigt. 
 
 
 
Åt det andra hållet då.. Alltså, hur ungt kan man uppfattas som. 
 
Visst finns det en magisk gräns liksom. När man var liten och bara ville en sak - bli stor. Få göra som man ville, bestämma allt själv. Å va bra det skulle bli. Det var jätteviktigt att tala om att man var 7 1/2 år. Faktiskt inte bara 7.
Det är sällan man hör någon säga -Jag är 42 1/2 år gammal.
 
 
Bilder från Google.
 
Hur tycker en som är 18 år idag? När tycker 18åringen att någon blir gammal?
När tycker jag att någon blir gammal?
Önskar jag hade nåt bra svar... Är det när man känner sej gammal? Nä, då är ju jag väldigt gammal typ varje morron :) Är det när man får några krämpor i kroppen? Nä, det kan man ha när man är liten oxå av olika anledningar. Är det när man uppnår en viss ålder, typ 60? Hm.. 
 
Vissa tycker jag beter sej äldre än vad de är. Det kan bero på hur de klär sej till exempel. Eller att de själva på nåt sätt försöker tala om med sitt kroppsspråk att de är äldre. 
 
Jag tror nog att vi människor kanske inte känner oss så mycket äldre inombords, än vi gjorde när vi har kring 20. Bara lite klokare och mera van livets törnar. 
 
Vad tycker du om min tanke? Är du gammal? 
Sussa sött! 
 
Imorrn ska jag visa er lite renovering. Vi har ny matta inlagd nu. Hurra för det! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0