10/11-15: tisdagstanken

-är du ute?
-nä, står och tar på mej jackan.
-kika på himlen när du går ut. 
-jasså, är det tjusigt?
-jättefint! 
 
Blir glad av sånt! 
 
 
Tack för att jag fick uppmärksamma detta imorse! 😘
 
Tanken idag handlar om kärlek. För vissa, kanske mer i yngre åldrar, är just meningen 'jag älskar dej' , det viktigaste. Sen kommer fler saker in i det som är viktigt och i vad som räknas som 'jag älskar dej'.
 
Det kan vara små saker som just en liten påminnelse att kika upp på en fin soluppgång på himlen. Eller att någon klivit upp tidigare och satt i motorvärmaren så bilen är varm innan man ska iväg. Eller att man köpt rätt sorts pepparkakor, för att de gillas allra mest.
 
Små små saker, som betyder 'jag älskar dej' på ett mycket djupare sätt, om du frågar mej.
 
Att göra något för någon annan, för att man vet att det uppskattas. 
 
 
 
Sen, självklart är meningen  trevlig att höra oxå, eller hur?! 
 
Kanske du kan göra något lite extra just idag, för att tala om att du tycker om någon? 
 
Ni fina läsare får en Stor kram just för att ni vill hänga med här hos mej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0