13/10-15: tisdagstanke

Hallå allihopa! Dags är det för en ny tisdagstanke nu. Kan ju tro ni har längtat 😉
 
Min tanke idag handlar om nåt vi alla stöter på. Lite här och där. Inte så ofta, tack o lov, hemma hos någon. Men ofta ute på offentliga platser. 
 
Jag menar nu toaletter. Ofräscha toaletter. 
 
Säkert har även du stött på dem. De är vidriga. Man kommer in glad i hågen och vill göra sitt liksom. Men då får man börja med att städa. Varför då? 
Eller så vänder man i dörren och väljer annan toa.
 
Och det är väl märkligt att man pratar om detta och aldrig hör man väl någon som säger att de tycker det är ok att strunta i allt vett och etikett och bara skita ner. Märkligt. Finns ju uppenbarligen en hel del som tycker så. Tyvärr. 
 
Jag tycker det är konstigt att någon vill lämna toan helt ofräsch och riskera att möta nästa toagäst i dörren på väg ut. Hur känns det att nästa person ska veta att 'du' är den som grisar ner. Fattar inte. 
 
Bild från Google. 
 
Det är ju inte storstädning det är frågan om direkt. Men torka av lite snabbt  runt handfatet när du torkat händerna. Se till att trycka ner papperet i papperskorgen istället för att låta allt välla över och ut på golvet.
 
Har du taskig syn så du pissar på ringen, ja då får du ta för vana att sätta dej ner eller torka ringen efter dej. Jag vill slippa torka upp ditt kiss.  Och.. använd toaborsten om du skitit! Jag vill inte se din skit. Och jag lovar, det vill ingen annan heller. 
Och du vill inte se min, eller hur? 
 
Vore bra med kameror. Grisar du ner så tänds lampor utanför och du får stå med skammen när du kommer ut. Sen får du vackert gå tillbaka in med skurhinken på armen. Japp, vore nåt de! 
😃

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0