15/3-16: Tisdagstanken musik

Tisdag. En tisdag som innehåller smärta för rmin del. 
Är så jädra less och trött på detta nu. Det onda mellan mina skulderblad. Skrot. 
 
Men nu ska det handla om dagens tanke, och den handlar om musik!
 
 
 
Visst är just musik något som kan få oss människor in i många olika sinnesstämningar. Det är så skönt med musik, både när man är tipp topp-glad och när man är ledsen. Sen kan man ju bli galen oxå om man måste lyssna på nån  låt man tycker är dålig. Och tänk va långa alla såna låtar är.. haha.. 
 
Vad gillar du mest för musik? Är det lugna godingar, dansband eller kanske schlager.. nu i dessa tider :-)
 
Jag måste nog kalla mej för "allätare" när det kommer till musiksmak. Är glad för det. Lättare liksom. Men visst finns det viss musik jag får nippran av att höra. Men det mesta går ändå. Tänk viss sorts jazz.. det kan i mina öron låta som om alla försöker stämma sina instrument samtidgt. Hugaligen va hemskt. Sen annan jazz blir jag bara så sjukt danssugen av. Härligt! 
 
 
 
Jag har alltid varit så att jag fastnar för vissa låtar, så där galet mycket. Jag kunde tex spela in en och samma låt på en hel sida på ett band. (ja jag vet, nu finns det säkert några som inte fattar nåt av vad jag skrev.. men strunt samma) Jag vill lyssna om och om igen och bara njuta. Ta in hela texten och sjunga o dansa med. 
 
Det är oxå något jag har svårt att förstå, att vissa kan lyssna på musik och inte alls lyssna på texten. Hur gör man då liksom? :-)
 
 
 
Än idag toklyssnar jag på just en viss låt i taget som jag gillar. Gärna högt oxå. Men jag är ingen som måste ha ljud och musik kring mej hela tiden. Många gånger när jag är själv hemma så vill jag bara ha allt tyst o lugnt. 
 
Vad lyssnar jag helst på nu då?
Jo här kommer några favvisar som går runt här hos mej:
 
Sia - Cheap Thrills
Robin Williams - Shine my shoes
Zayn - Pillowtalk
Grace, G-Eazy - You don´t own me
Elle King - Ex´s & Oh´s
Kygo - Nothing left
 
...och många fler så klart. 
 
Ja nu var jag klar för idag med min tanke - jag vill inte leva utan musik!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0