22/3-16: Tisdagstanken

Ja.. vilken tisdag detta blev.
 
Det kan väl inte ha undgått någon den terrorattack som Bryssel har råkat ut för. Det blir naturligtvis min tanke för dagen. 
 
Jag hörde om detta i morse och läste och såg bilder på Aftonbladet. Jag blev alldeles kall. Rädd. Man vill inte att sånt här ska hända. Inte någonstans i världen. Inte att nån endaste människa ska behöva uppleva det. 
 
Jag blir tokig när jag tänker på att sånt här KAN hända. Jag vet att det inte går att skydda oss alla hela tiden. Jag vet att vi inte kan stänga ute grupper av människor som vill oss andra illa. Det går tyvärr inte. Men även om vi säkert alla kan känna av just rädslan, så får vi försöka tänka större. Vi måste kunna leva ett så fritt liv som vi vill och har rätt till.
 
Finns så många ord och tankar nu som känns väldigt jobbiga. Blir så ledsen av allt detta. Rädd.
 
 
 
 
Vart kommer något hända nästa gång? För det blir säkert en "nästa gång" tyvärr. 
Jag skänker en tanke till vår lilla jord ikväll. 
 
 
 
 
 
Kram på er alla fina människor. Kärlek till er! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0