8/3-16: Tisdagstanken ålder

Tisdag är det och tanken ska upp. 
 
Läser bloggar och tänker på allt skit vissa måste stå ut med. Just nu är tanken på ålder. 
Tänk att det, än i dag, finns så mycket känslor kring oss och ålder. Speciellt när det handlar om kvinnor med yngre män. 
 
Vad är ok liksom? Vad accepteras av dej och mej? 
 
Minns när man var yngre tonåren och det var helt galet att tänka sej vara tillsammans med någon som var yngre. Killar skulle ju vara älde än en själv, så klart. Sen blev inte den känslan så viktig längre. Vet att detta ämne varit på tapeten i min närhet. Men herregud.. det är ju bara ålder. :-)
 
Man brukar säga att vi är väldigt fixerade vid ålder i vårat land. Undrar om det stämmer. Eller så kanske man undrar över varandras åldrar i andra länder oxå. Har ni tänkt på att i tidningar tex, så skrivs det nästan jämt ut personernas ålder i reportage. Vad spelar det för roll egentligen? Varför undrar vi? Behöver vi veta? 
 
Värre är det ju alltid när det är kvinnor med yngre män. Undrar varför? Män har vanligtvis yngre kvinnor och då höjer ingen på ögonbrynen direkt. (men är det väldigt stor åldersskillnad så brukar mannen ha rätt mycket pengar oxå.. eller är jag bara fördomsfull nu.. ) Men tvärtom.. Klar är ju att kvinnor inte kan skaffa barn hur långt upp i åldern som helst, men det är ju inte bara det livet handlar om.
 
Vad tycker du är ok i åldersskillnad?
2år? 5år? 10? 15?
 
Jag känner oxå att nja.. kanske inte SÅ stor skillnad är "ok", men egentligen handlar det ju bara om att personerna i fråga, känner sej på samma våglängd och på samma nivå i ivet. Då finns väl inga hinder. 
 
Några som vill, törs och kan :-)  
 
 
Snygga Madonna! Vilken kvinna alltså. Still going strong! Tummen upp minsann.
 
 
Fint par. Skiljer tydligen 12 mellan dem. 
 
 
Duktiga skådespelerskan här ovan har starka känslor kring skillnaden mellan sej och sin pojkvän. Just tanken ang barn och så.. Jobbigt. Lev och må, säger jag! 
 
Och dessa två nedan, tog det hela ett steg längre och väntar nu en liten knodd. Grattis till er! 
 
 
 
Ja, det går om man vill liksom :-)
Och åldern spelar ju ingen roll, så länge du inte är en ost. 

Kommentarer
Postat av: Emelie G

Elle hur! Åldern spelar ingen roll!
Mellan mig och min sambo är det 18 år, och det är inte vi, utan andra som kan ha problem med det.
Jag kan inte låta bli att tänka; om det är inte ett problem för oss (som faktiskt ingår i den här relationen), varför ska det då vara att problem för de som inte tillhör vår relation?
Våra familjer tillhör tack å lov inte den delen av folket. :-)

Svar: Precis! Funkar det för er så är det ju endast det som räknas egentligen. Ingen annan behöver ju faktiskt tycka nåt. :-)
Passar man ihop så gör man!
Malin Edlund

2016-03-09 @ 08:05:46
Postat av: Linnea Aurora

Bra inlägg- tycker en ok åldersskillnad beror på hur pass gamla personer är. Att det är ett par med en åldersskillnad på 5 år när de är ex 35 och 40 är fine, men om en är 15 och den andra 20 känns inte lika bra? Fem år är ju en så stor del av ens liv då känner jag personligen!

Svar: Tack! Jag tycker som du, det spelar liksom roll "vilken ålder man menar". Skillnaden är större i början o i slutet av livet.
Ha det gott!
Malin Edlund

2016-03-09 @ 08:13:14
URL: http://linneaaurora.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tycker det är äckligt om det är stor åldersskillnad som min mamma o hennes såkallade "vän" är de 38 år emellan hon är alltså 38 år äldre . Och då tycker jag de är äckligt. Spelar ingen roll om de handlar o kvinnor eller män så tycker jag det är äckligt när de är sån stor åldersskillnad. Men de är vad jag tycker.

Svar: Ja.. Måste ändå säga att jag förstår dej på ett plan. Nu känner jag inte dej och de dina alls.. men ändå.
Men ändå vill man ju vara glad över att ens föräldrar/nära har någon de älskar. Någon de kan må bra med, eller hur?

Jag hoppas ni alla kan komma till ro till slut och må gott tillsammans.
:-)
Malin Edlund

2016-03-09 @ 19:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0