6/8: Mera sol, dans, och nu konsert!

Nu blir det ett snabbt inlägg här. Ska slänga mej in i duschen för att bli redo för kvällens bravader istan. Takida spelar och det ska bli såå kul att se dem igen. Länge sen nu.

Emelie och jag gjorde stan igår. Och på vägen ner passade vi på att skaffa fribiljetter till konserten ikväll. Himla bra de, tyckte vi och en massa flera. Först delades det ut biljetter i Ånge, vilket vi missade, och sen i Fränsta där vi passade på.





Vi fick 12 biljetter och strykande åtgång har det varit minsann. Kul!

Sen blev det ett stopp i Stöde för lite mjukglass. Mums! Och gullig man i kiosken kom med fina komplimanger oxå, de vet hur en mor & dotter ska tas minsann! =)





Trodde ett tag att vi inte skulle hinna ner innan allt stänger, men det är ju det som är det fina med semester, man tar det som det kommer. Och visst hann vi. Hade en underbar dag tillsammans. Inhandlade sängbords-lampor (måste ju ha nya till fina sängborden) ett glasbord till mamma och pappa att ha i stugan, rullgardiner så jag slipper ha.. nä tänker inte ens tala om vad vi har upphängt för fönstren nu. :) Men nu blir det ordning på torpet till slut. En massa annat smått och gott hanns oxå med. Kul att inte bara springa i klädaffärer för en gångs skull.

Var lite sugen på dans där på kvällen oxå, men trötta fötter fick avgöra så vi for hemåt. Jag fick nöja mej med dans i Hällesjö kvällen innan, vilket var jättetrevligt. Förstår inte varför jag inte varit dit på dans förut, rätt nära, och jättefint ställe. Men det lär ju inte vara sista gången iaf.

Har hunnit shabby chicá färdigt mina sängbord oxå. Det är så roligt! (kanske det är nu jag ska sälja dem för en tusing.. ) Galet. Men jag är nöjd med dem iaf! Syns lite dåligt på bilden, men kan säga till alla som vill prova, att det blir finare ju mer man slipar faktiskt. Även om jag är liiite försiktig än.



Och solen fortsätter att visa sej och temeraturen är varm! Härligt de! Nu är min sista semestervecka på ingång och jag känner verkligen att jag vill fara nånstans nu.. Är jätteskönt att vara hemma och göra vad som faller en in. Men lite miljöombyte skadar ju inte tycker jag iaf.



Just fikat en bit av den underbart goda cheesecake jag bakade, mums! Så nu..bums in i duschen och bli klar!



Takida - here we come!


Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

vilket gulligt sängbord!

2010-08-17 @ 13:34:04
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för att du tycker det!

Jag är oxå väldigt nöjd faktiskt. Första gången jag fixade med shabby chic, och nu har jag gett mej på fler möbler.

Brukar du dona med sånt?

// Malin

2010-08-18 @ 08:38:31
URL: http://malinedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0