26/12-14: annandagen

Det är fredag, annandagen. 
 
Skönt med ledighet tycker jag. Har bara tagit det lugnt hela dagen lång. Igår var jag sugen på utgång men det blev inget. Satt här och snöt mej istället, likadant för U. Men lite bättre idag iaf. Alltid nåt!
 
Fanns en liten vit här som hade dålig mage tidigare. Oj oj.. bråttom ut och sen ut i djupsnön för att uträtta sina behov. Stackarn.. och ja, han var inte lika vit sedan minsann.. Blev badkaret direkt vi kom in efter prommisen. Men nu är han sitt vanliga jag igen. Ätit, sovit och varit ut igen!
Skulle kunnat bjuda er på en "skitfin" bild.. men den finns i mobilen o jag skiver på datorn nu så.. tyvärr ;)
 
Fotade lite när jag var ute. Så vackert. Solljus på gnistrande snö. De e fint de minsann. Men lite för kallt tycker jag. Trodde näsan skulle trilla av förut. -17 här nu. Kikade lite på tv ang Thailand och tsunamin. Tio år sedan nu. Åren går, som man säger. Så sorgligt att höra om de som inte klarade sej där o då. Och hemskt att tänka på att så många andra länder blev ännu värre drabbade... undrar hur hjälpen såg ut till dem. 
 
Nu har jag stoppat i mej knäck här så det lär komma ut genom öronen snart.. Men himla gott är det ;-) 
 
 
 
Hej svejs för nu! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0