26/3-14: Östersund

Men vilken dag. Helt fantastisk! Inte ett moln nånstans. Tar gärna fler såna här dagar :-)
 
Det blev en tripp till Östersund med trevliga kollegor. Vi var på en bra föreläsning på Gamla teatern ang kundbemötande. Väldigt många aha-upplevelser och skratt. 
 
Många bra tankeställare ang hur vi tänker om allt möjligt. Hur vi väljer att tänka. För det gör vi ju. Väljer alltså. Man bestämmer ju själv om man ska tänka: härligt, solen skiner idag. Eller: jaha, jag jobbar och då minsann skiner solen :( Typiskt.
 
 
 
Eller tänk hur vi uppfattar folk på tex en restaurang.  Maten kan vara toppen, men om personalen inte orkar le och vara trevlig mot oss, inte kommer och frågar om allt smakar bra, ja då kan det göra att vi aldrig går tillbaka. 
 
Samma gäller ju på mitt jobb i telefonen tex. Jag måste vara trevlig och bemöta frågorna på en bra sätt, så kunderna känner att det är ok att ringa oss om det är nåt oklart. 
 
Vi alla har ju bra och dåliga dagar, men vi väljer ju om vi ska 'ta med' alla i vår närhet i den dåliga känslan. 
Det vill vi ju inte.
 
Vackra stad!
 
 
Vi var in på en mysig butik som hade såå mycket gott! Blev inte att jag handlade nåt då men kommer absolut ta mej dit igen.
 
 
 
Trevlig dag i fin stad! Önskade jag kunnat stannat längre! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Caroline - Foto | Gran Canaria | Mamma

Tack snälla :)

Svar: :)
Malin Edlund

2014-03-26 @ 20:04:00
URL: http://carrosungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0